Skirtingų kartų anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugytojų pasirengimo teikti į pacientą orientuotą slaugą ir tarpkultūrinės kompetencijos sąsajos
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Svajūnė Goštautaitė. Skirtingų kartų anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugytojų pasirengimo teikti į pacientą orientuotą slaugą ir tarpkultūrinės kompetencijos sąsajos. Magistro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – Prof. Dr. Aurelija Blaževičienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos ir rūpybos katedra. Kaunas, 2020; 80p. Darbo tikslas: įvertinti skirtingų kartų anestezijos ir intensyvios terapijos slaugytojų pasirengimo teikti į pacientą orientuotą slaugą ir tarpkultūrinės kompetencijos sąsajas. Darbo uždaviniai: 1. Išanalizuoti skirtingų kartų anestezijos ir intensyvios terapijos slaugytojų pasirengimą teikti į pacientą orientuotą slaugą. 2. Įvertinti skirtingų kartų slaugytojų tarpkultūrinę kompetenciją. 3. Išanalizuoti sąsajas tarp pasirengimo teikti į pacientą orientuotą slaugą ir tarpkultūrinės kompetencijos. Tyrimo metodika: Kiekybinis tyrimas atliktas 2019 m. balandžio - birželio mėnesiais. Pasirinkta anoniminė anketinė apklausa raštu. Tyrimo anketa sukurta panaudojus standartizuotus klausimynus: Slaugytojų bendravimo su pacientais kokybės klausimynas bei Individualizuotos priežiūros skalė. Kultūrinei kompetencijai įvertinti naudota Slaugytojų kultūrinės kompetencijos skalė. Viso paruošta ir išdalinta 204 anketos. Grąžinta užpildytų 184 anketų (atsako dažnis – 90,20 proc.). Tiriamieji: Tyrime dalyvavo anestezijos ir intensyvios terapijos slaugytojai, dirbantys LSMUL KK suaugusiųjų ir vaikų intensyviosios terapijos skyriuose. Išvados: 1. Remiantis tyrimo duomenimis galime teigti, kad anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugytojai, pasižymintys geresne bendravimo kokybe, geriau suprato bei užtikrino individualizuotą priežiūrą. Statistiškai reikšmingai geriau X kartos respondentai, lyginant su Y ir Kūdikių bumo kartos respondentais, supranta bei užtikrina individualizuotą priežiūrą intensyviosios terapijos skyriuose. 2. Tyrimo duomenys atskleidė, kad Y ir X kartos anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugytojai pasižymi gera kultūrine kompetencija. Y kartos respondentai priklauso kultūriškai įgūdusių lygiui, o X ir Kūdikių bumo kartos respondentai priklauso kultūriškai kompetentingų lygiui. 3. Anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugytojai pasižymintys geresne bendravimo kokybe, geriau suprantantys ir užtikrinantys individualizuotą priežiūrą turėjo geresnes kultūrines žinias bei įgūdžius ir pasižymėjo didesniu kultūriniu sąmoningumu bei jautrumu. Slaugytojai, geriau pasirengę teikti į pacientą orientuotą priežiūrą, statistiškai reikšmingai dažniau pasižymėjo geresne kultūrine kompetencija.
Svajūnė Goštautaitė. Links between different intergenerational preparation of anesthesia and intensive care nurses‘ to provide patient centered care and transcultural competence. Master‘s thesis. Supervisor – prof. Aurelija Blaževičienė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing and Care. Kaunas, 2020; 80 p. Aim of the study: To assess links between different intergenerational preparation of anesthesia and intensive care nurses‘ to provide patient centered care and transcultural competence. Objectives: 1. To analyze preparation to provide patient-centered care of anesthesia and intensive care nurses‘ belonging to different generations. 2. To assess transcultural competence of nurses‘ belonging to different generations. 3. To analyze the links between readiness to provide patient-centered care and transcultural competence. Methodology: The quantitative study was conducted in April - June, 2019. This was complemented by an anonymous written questionnaire. The research questionnaire was developed using standardized questionnaires: Nurse Quality of Communication with Patient Questionnaire and Individualized Care Scale – Nurse. Nurse Cultural Competence Scale was used to assess transcultural competence. In total, 204 questionnaires were prepared and distributed. 184 questionnaires were fully filled (response rate – 90,20%). Participants: anesthesia and intensive care nurses working in the adult and pediatric intensive care units of The Hospital of Lithuanian University of Health Sciences Kauno klinikos. Conclusions: 1. Based on the data of the study, we can state that anesthesia and intensive care nurses‘ with better communication quality better understood and provided individualized care. X generation respondents statistically significantly better understand and provide individualized care in intensive care unit compared to Y and Baby Boom generation respondents. 2. The data of the study revealed that respondents from generation Y and X are culturally competet. Generation Y respondents belong to the level of culturally skilled, while respondents of the X and Baby Boom generations belong to the level of culturally competent. 3. Anesthesia and intensive care nurses with better quality of communication, better understanding and provision of individualized care had better cultural knowledge and skills, and were more culturally awarene and sensitive. Nurses better prepared to provide patient-centered care were statistically significantly more likely to have improved cultural competence.