Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/102007
Options
Ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų dvasinės gerovės, pasitenkinimo gyvenimu ir dvasinės priežiūros kompetencijų sąsajos
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų dvasinės gerovės, pasitenkinimo gyvenimu ir dvasinės priežiūros kompetencijų sąsajos
Other Title
Associations between Spiritual Well–Being, Satisfaction With Life and Spiritual Care Competencies Among Hospital Nurses and Universitety Nursing Students
Advisor
Other(s)
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Markauskienė, Regina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Extent
125 p.
Date Issued
2020
Abstract
Darbo tikslas – ištirti Respublikinės Kauno ligoninės slaugytojų ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto slaugos studentų dvasinę gerovę, pasitenkinimą gyvenimu, dvasinės priežiūros kompetencijas bei jų tarpusavio sąsajas.
Darbo uždaviniai. 1. Įvertinti ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų dvasinę gerovę. 2. Įvertinti ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų pasitenkinimą gyvenimu. 3. Įvertinti ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų dvasinės priežiūros kompetencijas. 4. Nustatyti sąsajas tarp ligoninės slaugytojų ir universiteto slaugos studentų dvasinės gerovės, pasitenkinimo gyvenimu ir dvasinės priežiūros kompetencijų.
Tyrimo metodika. Kiekybinis skrespjūvio tyrimas atliktas 2018–2019 m., taikant anketinę apklausą. Apklausai naudota Dvasinės gerovės skalė (Fisher, 2010), Dvasinės priežiūros kompetencijų skalė (van Leeuwen ir kt., 2009), Daugiamatė pasitenkinimo gyvenimu skalė (Büssing, 2012) slaugytojams ir Trumpa daugiamatė studentų pasitenkinimo gyvenimu skalė (Seligson, Huebner ir Valois, 2003) slaugos studentams. Tyrimui atlikti gautas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Bioetikos centro leidimas Nr. BEC-12(M)-196.
Tiriamieji. Tyrime dalyvavo Respublikinės Kauno ligoninės slaugytojai (n=202), atsako dažnis 93,08 proc. ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto 2–4 kurso pirmosios pakopos slaugos studentai (n=177), atsako dažnis – 100 proc.
Išvados. 1. Absoliučiajai dauguma slaugytojų ir didesniajai daliai slaugos studentų būdinga dvasinė harmonija. Slaugos studentai dažniausiai patyrė asmeninį dvasinės gerovės disonansą, o slaugytojai – vienodai dažnai asmeninį, aplinkos ir transcendencijos. 2. Slaugytojų ir slaugos studentų pasitenkinimas gyvenimu buvo aukštas. Slaugytojai labiausiai buvo patenkinti gyvenamąją vieta, o mažiausiai – finansine padėtimi. Slaugos studentai labiausiai buvo patenkinti gyvenimu šeimoje, o mažiausiai – aukštąja mokykla. 3. Slaugytojų ir slaugos studentų dvasinės priežiūros kompetencijos tėra vidutinės. Slaugytojai ir slaugos studentai turėjo aukščiausias bendravimo ir požiūrio į paciento dvasingumą kompetencijas, o dvasinės pagalbos vertinimo ir vykdymo, profesionalumo ir dvasinės pagalbos kokybės gerinimo, asmeninės paramos ir paciento konsultavimo bei nukreipimo kompetencijų trūko. 4. Tiek slaugytojų, tiek slaugos studentų dvasinė gerovė reikšmingai teigiamai koreliavo su jų dvasinės priežiūros kompetencijomis ir pasitenkinimu gyvenimu, tačiau tarp pasitenkinimo gyvenimu ir dvasinės priežiūros kompetencijų sąsajų nebuvo nustatyta.
The aim of this work is to investigate Spiritual Well–being, Satisfaction with Life, Spiritual Care Competencies, and their associations among Nurses of the Republican Kaunas Hospital and Nursing Students of Lithuanian University of Health Sciences.
Objectives. 1. To assess the spiritual well-being of hospitals nurses and university nursing students. 2. To evaluate satisfaction with life of hospitals nurses and university nursing students. 3. To assess the spiritual care competencies of hospitals nurses and university nursing students. 4. To identify associations of nurses’ and nursing students’ spiritual well-being, satisfaction with life and spiritual care competencies.
Methodology. A quantitative cross – section survey was conducted in 2018–2019. The survey used Spiritual Well-Being Questionnaire (SHALOM) (Fisher, 2010), Spiritual Care Competence Scale (van Leeuwen et al., 2009), Brief Multidimensional Life Satisfaction Scale (Büssing, 2012) for nurses, Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale (Seligson, Huebner and Valois, 2003) for students. Permission for the study was granted by the Bioethics Centre of Lithuanian University of Health Sciences No. BEC–12(M)–196.
Subject. The study involved first level, 2–4 year nursing students (n=177) of Lithuanian University of Health Sciences, (a response rate – 100 %), and nurses of Kaunas Republican Hospital (n=202, a response rate – 93.08 %).
Conclusions. 1. The absolute majority of nurses and the majority of nursing students can be characterized as spiritually balanced. Nursing students experienced dissonance of personal spiritual well-being most often. Nurses equally often were lacking harmony in personal, environmental and transcendence spiritual well-beings. 2. Nurses and nursing students were very satisfied with their life. Nurses were the most satisfied with their place of residence and least with their financial situation. Nursing students were the most satisfied with their family life, and least with their school of higher education. 3. Nurses’ and students’ Spiritual care competencies were at the moderate level. Nurses and nursing students have had the highest competencies in communication and attitudes towards patient’s spirituality, and were lacking competencies in the evaluation and delivery of spiritual help, professionalism and quality of spiritual help, personal support, patient’s counselling and referral to professionals. 4. The spiritual well-being of both, nurses and nursing students, significantly positively correlated with their spiritual care competencies and life satisfaction, but no relationship was found between life satisfaction and spiritual care competencies of nurses and nursing students.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-46788888
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)