Operacinės slaugytojo kompetencijos ugdymas pagal P. Benner modelį "Nuo naujoko iki eksperto
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Viešoji įstaiga Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos | ||
Date |
---|
2014 |
Bibliogr.: p. 97
Kompetencija – tai žmogaus kvalifikacijos raiška arba gebėjimas veikti, sąlygotas individo žinių, mokėjimų, įgūdžių, požiūrių, asmenybės savybių bei vertybių. Pasak Žydžiūnaitės, kompetencija yra bendrinis įvertinimą reiškiantis terminas, nusakantis asmens, kaip konkrečios srities žinovo, gebėjimą atlikti savo darbą. Taigi, kompetencijos terminas apibūdina asmenis, užimančius atitinkamą socialinį bei profesinį statusą, ir charakterizuoja jų žinių, gebėjimų, suvokimo lygmenį, realiai atitinkantį atliekamų užduočių ar problemų sprendimo reikalavimus. Slaugytojo kompetencija – daugiafunkcinis žinių, gebėjimų ir nuostatų derinys, kuris reikalingas kiekvieno individo saviraiškai gyvenime, darbe ir tobulėjant. [...]. Tikslas – teoriškai pagrįsti slaugytojų kompetencijos ugdymą, remiantis P. Benner modeliu "nuo naujoko iki eksperto". Teorijos pagrindimas. M. Eraut (1994) nurodo, kad kompetencija turi apimti pozityvias ir negatyvias dimensijas, leidžiančias įvertinti puikiai ir blogiau nei puikiai atliktą darbą. [...].