Ambulatorinių pacientų mokymo svarba, storosios žarnos endoskopinio tyrimo kokybei
Date |
---|
2021-03-18 |
ISBN 978-609-481-100-5.
Bibliogr.: p. 123
Kolonoskopija – pagrindinis tyrimas, naudojamas storosios žarnos vėžio patikrai. Žarnyno paruošimo kokybė ir nepakankamos paciento žinios išlieka pagrindine kliūtimi kolorektalinio vėžio patikrai atlikti. Tyrimų duomenimis 18-30,5 proc. atliktų kolonoskopijų yra neinformatyvios, dėl netinkamo žarnyno paruošimo. Tai neigiamai veikia diagnostikos rezultatus, didina komplikacijų riziką, ilgina tyrimo atlikimo laiką. Slaugytojų atliekamas papildomas pacientų mokymas, didinant pacientų suvokimą apie kolonoskopiją ir žarnyno paruošimo svarbą, pagerintų pacientų pasiruošimą ir tyrimo kokybę. Tikslas - nustatyti ambulatorinių pacientų mokymo svarbą, storosios žarnos endoskopinio tyrimo kokybei. Metodika. 2019 m. spalio - gruodžio mėnesiais, atliktas kiekybinis tyrimas X Kauno ligoninėje. Tirti 122 ambulatoriniai pacientai užsiregistravę kolonoskopijai. Atsitiktinės atrankos būdu sudarytos dvi grupės: tiriamoji (n=61) ir kontrolinė (n=61). Tiriamosios grupės pacientai buvo papildomai informuoti apie pasiruošimą kolonoskopijos tyrimui 3 dienos iki tyrimo, susisiekus su jais telefonu. Kontrolinės grupės pacientai nebuvo papildomai mokyti. Prieš kolonoskopijos tyrimą abi respondentų grupės buvo apklaustos tyrėjų sudarytu klausimynu siekiant įvertinti jų žinias. Storosios žarnos paruošimo kokybę įvertino gydytojai Bostono skale. Tyrimas atliktas laikantis etikos principų. Rezultatai. Tyrimas rezultatai parodė, kad papildomai mokyti pacientai tyrimui pasiruošė puikiai (55,7 proc.) ir labai gerai (44,3 proc.) ir tik 24,6 proc. nemokytos grupės pacientų pasiruošė puikiai. Papildomai nemokyti pacientai pasiruošė blogai (16,4 proc.) ir 9,8 proc. pacientų tyrimą reikės kartoti. Nei vienam papildomai mokytam pacientui tyrimo procedūros nereikėjo kartoti. Išvada. Papildomas pacientų mokymas sumažina nepakankamą storosios žarnos paruošimo [...].