Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų, dirbančių X biure, pasitenkinimo darbu vertinimas
Vanagienė, Dalia |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Įvertinti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų pasitenkinimą darbu, jo sąsajas su darbo aplinka ir organizavimu. Uždaviniai. 1. Nustatyti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų nuomonę apie darbo aplinką ir organizavimą. 2. Įvertinti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų pasitenkinimą atliekamomis funkcijomis. 3. Įvertinti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų sąsajas tarp darbo aplinkos, organizavimo ir pasitenkinimo darbu. Metodika. Pasirinktas kokybinis tyrimo metodas, kuris atliktas pusiau struktūruoto interviu duomenų rinkimo būdu. Tyrimas atliktas trijose savivaldybėse, apklausiant visuomenės sveikatos biurų specialistus, dirbančius vaikų ugdymo įstaigose. Tyrime dalyvavo 20 informantų, kurių atranka buvo formuojama tikslinės atrankos būdu. Tyrimas atliktas 2019 m. birželio - spalio mėnesiais. Visi interviu buvo įrašomi, gauti įrašai transkribuojami, atsakymai koduojami į kategorijas ir subkategorijas, pagal kurias nagrinėti ir pateikti šiame darbe. Rezultatai. Visi respondentai palankiai vertina fizinę darbo aplinką, nes padidėjo atlyginimai, bazinėse mokyklose turi darbo kabinetus, kompiuterius, didžiajai daugumai (90 proc.) pakanka darbo priemonių. Tačiau ketvirtadalis nurodė, kad darbo kabinetų neturi, o trečdalis, kad reikia dalintis su kitais, tose ugdymo įstaigose, kuriose pagal darbo grafiką būna retai. Beveik visi (95 proc.) respondentai labai gerai vertina emocinį mikroklimatą visuomenės sveikatos biure, ir dauguma (70 proc.) ugdymo įstaigose. Trečdalis (30 proc.) nurodė, kad kiekvienoje mokykloje emocinis mikroklimatas susiklosto vis kitoks. Darbo organizavimas tenkina visus visuomenės sveikatos priežiūros specialistus ir priklauso ne tik nuo visuomenės sveikatos biuro, bet ir nuo mokinių pasiskirstymo mokyklose. Dauguma (85 proc.) respondentų nurodė, kad didžiausią pasitenkinimą darbu kelia tos funkcijos, kurių metu tiesiogiai ir sėkmingai dirbama su vaikais. Funkcijos, kurios kelia didžiausią nepasitenkinimą darbu yra susijusios su skeptišku tėvų ir pedagogų požiūriu į sveikatinimo veiklas. Respondentai pasitenkinimą darbu tiesiogiai sieja su gera fizine darbo aplinka, emociniu įstaigos mikroklimatu ir darbo organizavimu. Išvados. 1.Visuomenės sveikatos priežiūros specialistai palankiai vertina fizinę ir emocinę darbo aplinką bei organizavimą. 2. Didžiausią pasitenkinimą darbu kelia funkcijos, susijusios su tiesioginiu ir sėkmingu darbu su vaikais. 3. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistai pasitenkinimą darbu tiesiogiai sieja su gera fizine darbo aplinka, emociniu įstaigos mikroklimatu ir darbo organizavimu.
The aim. The study aims to evaluate the job satisfaction of public health care professionals, its links with the work environment and organization. The objectives. 1. To identify public health professionals' perceptions of the work environment and organization. 2. To evaluate the satisfaction of public health care professionals with the functions performed. 3. To evaluate the links between work environment, organization and job satisfaction among public health professionals. The methods. A qualitative research method was selected, which was conducted by semi-structured interview data collection. The survey was carried out in three municipalities, by interviewing specialists of public health bureaus working in children's educational institutions. A total of 20 respondents were involved in the study, and the sample was formed by targeted selection. The study was conducted between June and October 2019. All interviews were recorded, transcripts received, and responses coded into categories and subcategories to be analyzed and presented in this work. The results. All respondents are in favour of the physical work environment, they are satisfied with their wages rising, they have their offices and computers in basic schools, and the vast majority (90%) having sufficient means of work. However, a quarter of the respondents have said that they had no offices and a third of them said that they had to share them with others in individual educational institutions. Almost all (95%) of the respondents very much appreciate the emotional microclimate in Public Health Bureaus, and most (70%) in educational institutions. One third (30%) have said that the emotional microclimate in each school was different. The organization of work satisfies all public health professionals and depends not only on the bureaus (of public health) but also on the distribution of pupils in schools. The majority (85%) of the respondents indicated that the activities, that allow to directly and successfully work with children are the most satisfying job. Functions that cause the most considerable dissatisfaction with work are related to the sceptical attitude of parents and educators towards health activities. Respondents directly associate job satisfaction with the right physical work environment, the emotional microclimate of the institution and work organization. The conclusions. 1. Public health professionals welcome the current physical and emotional work environment and organization. 2. Functions related to direct and successful work with children give the highest job satisfaction. 3. Public health professionals directly link job satisfaction to the right physical work environment, the emotional microclimate of the institution and work organization.