Pedagogų, ugdančių vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, patirtys COVID-19 pandemijos laikotarpiu
Pelegrimaitė, Agnė |
Recenzentas / Reviewer | |
Valantinas, Antanas | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Malvicė, Toma | Komisijos narys / Committee Member |
Pelegrimaitė, A. (2022). Pedagogų, ugdančių vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, patirtys COVID-19 pandemijos laikotarpiu (Sveikatos psichologijos bakalauro baigiamasis darbas). Mokslinis vadovas: dėst. dokt. Jevgenij Razgulin. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Visuomenės sveikatos fakultetas, Sveikatos psichologijos katedra: Kaunas - 50 p. Tyrimo problema. Pastaraisiais metais autizmo spektro sutrikimas sparčiai plinta pasaulyje. Patvirtintų ligos atvejų užfiksuojama vis daugiau ir Lietuvoje. Švietimo sistema COVID-19 pandemijos laikotarpiu susidūrė su dideliais iššūkiais spręsdama nenutrūkstamą ugdymo proceso pritaikomumą vaikams, kuriems diagnozuotas autizmo spektro sutrikimas. Ugdymo procesui persikėlus į nuotolinį ugdymą, teko keisti mokymo programas ir visą iki tol vykusį ugdymo procesą. Todėl labai svarbu tyrinėti tai, ką patyrė ir išgyveno pedagogai, ugdę vaikus su ASS, COVID-19 pandemijos laikotarpiu. Tyrimo tikslas – Apžvelgti pedagogų, ugdančių vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, patirtis COVID-19 pandemijos laikotarpiu. Tyrimo dalyviai. Pradinių klasių pedagogai, ugdę vaiką, turintį autizmo spektro sutrikimą, COVID-19 pandemijos laikotarpiu (n=8). Tyrimo metodai. Šiam tyrimui pasirinktas kokybinis tyrimo modelis. Duomenys buvo renkami naudojant pusiau struktūruoto interviu metodą. Duomenų analizė atlikta pasitelkus indukcinę teminę analizę pagal V. Braun ir V. Clarke (2006). Tyrimas atliktas 2021 m. lapkričio – 2022 m. sausio mėnesiais nuotoliniu būdu ,,Messenger“ platformoje, naudojantis funkcija ,,Video call“. Tyrimui buvo gautas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Bioetikos centro išduotas leidimas. Tyrimo rezultatai. Atlikus indukcinę teminę analizę išryškėjo 4 pagrindinės temos: 1) Pedagogų profesinės kompetencijos, 2) Ugdymo proceso pritaikymas dirbant nuotoliniu būdu, 3) Bendradarbiavimas, 4) Fiziniai, socialiniai, emociniai išgyvenimai. Išvados. Pagrindinės tyrimo temos išryškino šias ypatybes: Pedagogai, ugdantys vaikus su ASS, nebuvo pasiruošę darbui nuotolyje. Jiems trūko žinių ir informacijos, todėl profesines kompetencijas teko skubiai gilinti seminaruose ar mokymuose, gautomis žiniomis dalinantis su kolegomis; ugdymo procesas nebuvo pritaikytas darbui nuotoliniu būdu. Padidėjo pedagogų, ugdančių vaikus su ASS, darbo krūvis, keitėsi mokymo bei vertinimo įrankiai ir metodai; mokymo procesas be tėvų, mokytojų padėjėjų ir kitų sričių specialistų pagalbos, nebūtų sėkmingai įgyvendintas; ugdymo procesas nuotoliniu būdu pedagogams, ugdantiems vaikus su ASS, sukėlė neigiamas emocijas, vienišumo, nusivylimo jausmą, pablogėjo sveikata, todėl tokios patirties kartoti nenorėtų; atlikus mokslinių tyrimų palyginimą, nustatyta, jog panašius išgyvenimus patyrė ir kiti pedagogai, ugdantys vaikus su specialiaisiais poreikiais.
Pelegrimaitė, A. (2022). Teachers’ Experiences Educating Children with Autism Spectrum Disorders during the COVID-19 Pandemic. (Bachelor’s thesis of Health Psychology). Scientific supervisor: Lect. doct. Jevgenij Razgulin. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Public Health, Department of Health Psychology: Kaunas. - 50 p. Research Problem. The autism spectrum disorder has been increasing globally in recent years. Many confirmed cases of the disease are being recorded in Lithuania as well. The education system faced significant challenges solving the continuous adaptability of the educational process during the COVID-19 pandemic. The curriculum and the whole educational process had to be changed due to the imposed distance education. Therefore, it is very important to research the experiences teachers had in educating children with the ASD during the COVID-19 pandemic. Research Aim – To review the experiences teachers gained educating children with autism spectrum disorders during the COVID-19 pandemic. Research Participants. The primary school teachers who educated a child with an autism spectrum disorder during the COVID-19 pandemic (n = 8). Research Methods. A qualitative research model was chosen for this study. The data was collected using the semi-structured interview method. Data analysis was done using the inductive thematic analysis according to V. Braun and V. Clarke (2006). The study has been carried out remotely on the Messenger platform using the Video call function from November 2021 till January 2022. The permission for the research was obtained from the Bioethics Center of the Lithuanian University of Health Sciences. Research Results. The inductive analysis carried out on the topic revealed four major issues: 1) Teachers’ professional competencies, 2) Adapting the educational process to distance teaching and learning, 3) Cooperation, 4) Physical, social, and emotional experiences. Research Conclusions. The main research topics highlighted the following features: Teachers were not ready to educate children with ASD in distance. They lacked knowledge and information, so they had urgently to expand their professional competencies in seminars or training courses and share the gained knowledge with colleagues; the education process was not adapted to distance education. The workload has increased for teachers educating children with ASD; teaching and assessment tools together with methods have changed; the education process would not be successfully implemented without parents, assistant teachers and other professionals support; the distance education process has caused negative emotions, isolation, and disappointment for teachers educating children with ASD which they would not want to experience again; the comparison of researches has indicated that other teachers had similar experiences educating children with special needs.