Slaugytojų anestezistų požiūrio į komandinį darbą vertinimas
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Greta Kairytė. Slaugytojų anestezistų požiūrio į komandinį darbą vertinimas. Magistro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – prof. dr. Jūratė Gudaitytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Anesteziologijos klinika. Kaunas, 2020; 60 p. Darbo tikslas: Išanalizuoti slaugytojų anestezistų požiūrį į bendradarbiavimą tarp gydytojo ir slaugytojo anesteziologijoje. Darbo uždaviniai: 1. Išsiaiškinti slaugytojų požiūrį apie gydytojo ir slaugytojo vaidmenį komandoje; 2.Nustatyti slaugytojų požiūrį apie gydytojų ir slaugytojų bendradarbiavimo barjerus 3. Palyginti skirtingo išsilavinimo slaugytojų požiūrį į komandinį darbą; 4.Palyginti skirtingą darbo patirtį turinčių slaugytojų požiūrį į komandinį darbą. Tyrimo metodika. Tyrimas atliktas trijose Kauno miesto ligoninėse. Tyrimui atlikti naudotas vienkartinės anoniminės apklausos metodas. Tyrimo instrumentas sudarytas iš dviejų atskirų skalių: „Gydytojų ir slaugytojų vaidmuo komandoje“ (Thomas Jefferson University ,,Jefferson scale of attitudes toward physician-nurse collaboration“) ir ,,Gydytojų ir slaugytojų bendradarbiavimo barjerų vertinimas“ (sudaryta šio tyrimo autorių). Anketos teiginiai vertinami 1-4 balų intervale pagal Likerto skalę, laikant vertinimą palankiu, kai mediana >2,5 balų. Rezultatai analizuojami SPSS Statistics 23.0 programa, dispersine analize, koreliacijos koeficientu, aprašomąja statistika. Pasirinktas statistinio reikšmingumo lygmuo p<0,05. Tyrimo dalyviai. Tyrimo metu dalyvavo 138 slaugytojai, turintys 2 mėnesių - 47 metų darbo stažą bei skirtingą išsilavinimą: aukštesnįjį, aukštąjį neuniversitetinį, bakalauro arba magistro laipsnį. Darbo išvados. 1. Slaugytojai sutinka, kad gydytojas yra komandos lyderis, bet jo absoliutų dominavimą komandoje pripažįsta mažiausiai. Slaugytojai mano, kad jie gali būti savarankiški ir yra lygiaverčiai komandos nariai kaip ir gydytojai. 2. Slaugytojai mano, kad slaugytojo – gydytojo bendradarbiavimui trukdo tiek slaugytojų, tiek gydytojų asmeninės savybės. Didžiausią įtaką daro bendradarbiavimo barjerai, kylantys dėl aplinkos veiksnių. 3. Išsilavinimas lemia komandinio darbo vertinimą, nors bendradarbiavimo barjerus panašiai vertina visi slaugytojai. Rūpinimąsi pacientu ir slaugytojų savarankiškumą svarbesniais laiko aukštesnį išsilavinimą turintys slaugytojai, o gydytojų dominavimą geriau vertina žemesnį išsilavinimą turintys slaugytojai. 4. Darbo patirtis lemia komandinio darbo vertinimą, nors bendradarbiavimo barjerus panašiai vertina visi slaugytojai. Rūpinimąsi pacientu ir slaugytojų savarankiškumą svarbesniais laiko mažesnę darbo patirtį turintys slaugytojai, o gydytojų dominavimą geriau vertina didesnę darbo patirtį turintys slaugytojai.
Greta Kairytė: The assessment of anesthesia nurses’ attitude to teamwork. Master‘s thesis. Supervisor - prof. dr. Jūratė Gudaitytė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Clinic of Anesthesiology. Kaunas, 2020; 60 p. The Aim: To analyze the attitude of anesthesia nurses to collaboration between physician and nurse in anesthesia. Tasks: 1. To analyze the attitude of the nurses to physicians and nurses role in the team. 2. To find out nurses’ opinion about the barriers in nurses and physicians collaboration. 3. To compare the attitude of different educational level nurses towards teamwork. 4. To compare the attitude of nurses who has different work experience toward teamwork. Methodology: The research was performed in three hospitals in Kaunas. A one-time anonymous survey was used for this study. The instrument of the research is formed from two different scales: “The role of physicians and nursed in the team” (Thomas Jefferson University ,,Jefferson scale of attitudes toward physician-nurse collaboration“) and „The assessment of barriers in physicians and nurses teamwork“ (generated by the authors of this research). The statements of the questionnaire were rated using Likert scale (from 1 to 4). It is accepted that the attitude is positive when the assessment is more than median (>2.5). The results are processed by SPSS Statistics 23.0 pack: analysis of variance, correlation coefficient, descriptive statistics. Selected significance level for this research is p<0,05. Participants: 138 nurses participated in this research. The nurses have from 2 months to 47 years work experience and different education: post-secondary, higher (non-university), bachelor and master degree. Conclusions: 1. The nurses agree that physician is the leader in team, but have a negative attitude to absolute dominance of the physician. The nurses claim that they can work independently and their contribution is equal to physicians’. 2. The nurses think that nurses‘ and physicians‘ personal qualities disturbs their collaboration. It is mostly affected by environmental barriers. 3. Despite the fact that all nurses evaluate collaboration barriers similarly, teamwork depends on education. The higher is the education of the nurse, the higher is the assessment of caring and nurses‘ autonomy. On the other hand, the dominance of the physician is assessed better by nurses with lower education. 4. Inspite of similar collaboration barriers assessment, teamwork depends on work experience. Caring and nurses‘ autonomy is considered as more important by nurses, who has fewer work experience. On the other hand, nurses with more work experience have more positive attitude to the dominance of physician.