Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/102667
Pacientų lūkesčiai pirminėje sveikatos priežiūroje
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Pacientų lūkesčiai pirminėje sveikatos priežiūroje
Other Title
Patient expectations in primary health care
Author
Šiaulytė - Masaitienė, Sigita |
Advisor
Vladičkienė, Jurgita |
Other(s)
Makutėnienė, Daiva | |
Extent
76 p.
Thesis Defence Date
2011
Abstract (lt)
Darbo tikslas. Įvertinti pacientų lūkesčius pirminėje sveikatos priežiūroje. Uždaviniai:
- Nustatyti pacientų bendravimo su gydytojais lūkesčius.
- Įvertinti pacientų medicininės informacijos suteikimo lūkesčius
- Nustatyti pacientų prevencinės sveikatos priežiūros lūkesčius.
- Palyginti skirtingai savo sveikatos būklę vertinančių pacientų lūkesčius. Tyrimo metodika. Anoniminė anketinė pirminės sveikatos priežiūros klinikos pacientų apklausa, kurios metu išdalinta 390 anketų, gauti 281 atsakymai (76,6 proc.). Anketiniai duomenys apdoroti ir analizuoti naudojant statistinį duomenų analizės paketą SPSS. Rezultatai. Daugumai pacientų svarbus gydytojo nuoširdumas (81,5 proc.), dedamos pastangos sprendžiant pacientų sveikatos problemas (86,1 proc.), dėmesingumas (90,6 proc.), aktyvesnis jų dalyvavimas priimant sprendimus dėl tyrimų (95,7 proc.), gydymo (93,2 proc.), ligų prevencijos (93,2 proc.). Daugumai pacientų svarbu, kad gydytojas suprantamai paaiškintų apie jų ligą (90,8 proc.), galimus gydymo būdus (92,8 proc.), šalutinį tyrimų ir gydymo poveikį (86,8 proc.), gydymo trukmę (86,8 proc.), tyrimų ir gydymo tikslą (100 proc.), medicininių tyrimų duomenis (100 proc.), kad informacija apie jų sveikatos būklę nuo jų niekada nebūtų slepiama (100 proc.) ir, kad informacija apie teikiamas paslaugas būtų prieinama ir suprantama (95,4 proc.). Daugumai pacientų svarbu būti informuotiems kaip išlikti sveikiems (93,2 proc.), apie sveikos mitybos principus (62,0 proc.), vykdomas profilaktines programas (69,1 proc.), net 78,0 proc. apklaustųjų norėtų, kad jiems pasiūlytų tomis programomis pasinaudoti. 69,1 proc. pacientų norėtų, kad gydytojas siūlytų ir kitas paslaugas, kurios padeda išvengti ligų (vakcinacija). Mažiau negu pusei (47,0 proc.) apklaustųjų buvo labai svarbu ar svarbu, kad gydytojas jiems paaiškintų fizinio aktyvumo ir svorio mažinimo principus, tik 47,7 proc. respondentų norėtų, kad gydytojas juos informuotų apie žalingų įpročių žalą sveikatai. Didesnė dalis blogai savo sveikatą vertinančių pacientų nori, kad šeimos gydytojas jiems paaiškintų fizinio aktyvumo, svorio mažinimo principus (54,5 proc.) ir rūkymo, alkoholio vartojimo žalą sveikatai (84,1 proc.). Didesnei daliai respondentų, vertinančių savo sveikatą kaip gerą, buvo svarbu būti infomuotiems apie sveikos mitybos principus (75,0 proc.), vykdomas profilaktines programas (75,0 proc.) ir raginamiems jose dalyvauti (58,3 proc.). Daugiau nei trečdaliui (36,4 proc.) respondentų, savo sveikatą vertinančių kaip vidutinišką, buvo svarbu, kad gydytojas jiems siūlytų kitas SP paslaugas, kurios padeda išvengti ligų (vakcinacija). Išvados. Daugumai pacientų svarbus bendravimas su šeimos gydytoju, medicininės informacijos suteikimas ir būti informuotiems apie ligų prevenciją. Didesnė dalis blogai savo sveikatą vertinančių pacientų nori būti informuojami apie fizinio aktyvumo, svorio mažinimo principus ir žalingų įpročių žalą sveikatai. Didesnei daliai gerai savo sveikatą vertinančių pacientų svarbu būti informuotiems apie sveiką mitybą, vykdomas profilaktines programas ir raginamiems jose dalyvauti. Didesnei daliai respondentų, savo sveikatą vertinančių kaip vidutinišką, svarbu, kad gydytojas jiems pasiūlytų vakcinaciją.
Abstract (en)
Aim of the study. To evaluate patients’ expectations in primary health care. Objectives:
- To determine patients expectations as regards communication with doctor physician-patient relationship.
- To evaluate patients’ opinion on expectations as regards medical information.
- To determine patients expectations as regards preventive health care.
- To compare expectations of patients with different self-rated health. Research methodology. Anonymous questionnaire survey of primary health care clinic patients. In the course of study 390 questionnaires were distributed and 281 received (76.6%). The data of the survey were analyzed using SPSS. Results. Most patients indicates sincerity of a doctor (81.5%), efforts while dealing with patient’s health problems (86.1%), attentiveness (90.6%), increased participation of the patient in clinical decision-making (95.7%), treatment (93.2%), and disease prevention (93.2%) as important. For most patients, it is important that doctor clearly explain about patient’s disease (90.8%), possible ways of treatment (92.8%), side effects of examination and treatment (86.8%), duration of treatment (86,8%), purpose of examination and treatment (100%), medical examination data (100%), that information about patients’ health condition is would never hidden from them (100%), and that information about provided services is available and accessible (95.4%). For most patients, it is important to be informed of how to stay healthy (93.2%), about principles of healthy nutrition (62.0%), prevention programs (69.1%), and even 78.0% respondents would like to participate in those offered programs. 69.1% of patients would like that doctor to offer other services, which help to prevent diseases (vaccination). For less than half of respondents (47.0%), it was very important or important that doctor explain them about principles of exercise and weight-loss, only 47.7% respondents would like doctor to inform them about health damage caused by harmful habits. The greater part of patients, rating their health as poor, want their family doctor to explain them about principles of exercise and weight-loss (54.5%), and harm of smoking and alcohol consumption (84.1%). For the greater part of respondents, rating their health as good, provision of information on principles of healthy nutrition (75.0%), prevention programs (75.0 %) is important, as well as encouragement to participate in those programs (58.3%). For more than one-third (36.4%) of respondents, rating their health as average, it was important that doctor offer other health care services, which help to prevent diseases (vaccination). Conclusions. Most patients consider communication with family doctor, provision of medical information, as well as information on prevention of diseases important. The greater part of patients, rating their health as poor, want to be informed about principles of exercise and weight-loss, and harm of addictions. For the greater part of patients, who evaluate their health as good, it is important to be informed about principles of healthy nutrition, prevention programs as well as be to encouraged to participate in those programs. For the greater part of patients, rating their health as average, it is important that doctor would offer them the vaccination.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-2205086
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access