Pacientų ir gydytojų požiūris į sveikatos priežiūros paslaugų kokybę pirmines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje
Stašaitienė, Lina |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Kibiša, Paulius | Komisijos narys / Committee Member |
Visuomenės sveikatos vadyba PACIENTŲ IR GYDYTOJŲ POŽIŪRIS Į SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ PIRMINES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANČIOJE ĮSTAIGOJE Lina Juodzevičė Mokslinis vadovas dr. Jurgita Vladičkienė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas. Kaunas; 2020 m.109 p. Darbo tikslas: Įvertinti pacientų ir gydytojų požiūrį į sveikatos priežiūros paslaugų kokybę pirmines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje. Uždaviniai: 1. Įvertinti pacientų požiūrį į sveikatos priežiūros paslaugų kokybę pirmines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje ir išsiaiškinti pacientų pasiūlymus kokybei gerinti. 2. Išanalizuoti šeimos gydytojų, dirbančių pirmines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje nuomonę apie jų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir išsiaiškinti gydytojų pasiūlymus kokybei gerinti. 3. Atlikti palyginamąją analizę tarp pacientų ir gydytojų požiūrių. Metodika: Tyrimo objektas - pacientų ir gydytojų požiūris į VŠĮ X PSPC pirminės sveikatos priežiūros paslaugų kokybę. Šeimos gydytojams išdalinta 30 anketų, sugrįžo - 28, atsako dažnis - 93,3 proc. Pacientams išdalinta 450 anketų, sugrįžo - 320, atsako dažnis - 71 proc. Taikyti metodai: Aprašomoji statistika, Kryžminė duomenų analizė, Spearman koreliacija, Medianos ir Anova testai. Statistinė duomenų analizė ir rezultatų pateikimas: SPSS 24.0 versija ir MS Excel 2010. Rezultatai: Gydytojų nuomonės vertinimas apie techninę kokybę 3,89±0,40 balai, pacientų 3,77±0,49. Gydytojų nuomonės vertinimas apie funkcinę kokybę 4,24±0,43 balai, pacientų 3,93±0,54. Gydytojų požiūris į personalo kompetenciją įvertintas 4,35±0,49 balais, pacientų 3,94±0,52. Gydytojų nuomonė apie išorinį efektyvumą įvertinta 4,41±0,44 balais, o pacientų 4,02±0,64. Gydytojai funkcinę kokybę įvertino statistiškai reikšmingai aukštesniu balu, nei pacientai p=0,004, nes p˂0,05. Gydytojai personalo kompetenciją įvertino statistiškai reikšmingai aukštesniu balu, nei pacientai p˂0,001, nes p˂0,05. Gydytojai išorinį efektyvumą įvertino statistiškai reikšmingai aukštesniu balu nei pacientai p=0,002, nes p˂0,05. Išvados: 1. Pacientų nuomonė apie sveikatos priežiūros paslaugų kokybę tiriamajame sveikatos centre įvertinta teigiamai. Aukščiausiu balu įvertinta pacientų nuomonė apie išorinį efektyvumą, žemiausiu - techninę kokybę. 2. Gydytojų nuomonė apie sveikatos priežiūros paslaugų kokybę tiriamajame sveikatos centre įvertinta teigiamai. Aukščiausiu balu gydytojų nuomone įvertintas išorinis efektyvumas, žemiausiu - techninė kokybė. 3. Statistiškai reikšmingai aukštesniais balais funkcinę kokybę, personalo kompetenciją bei išorinį efektyvumą įvertino gydytojai negu pacientai. Geriausiai įvertinta gydytojų ir pacientų nuomonė apie įstaigos išorinį efektyvumą, o silpniausiai – apie techninę kokybę.
Public health management PATIENTS’ AND DOCTORS’ ATTITUDES TOWARDS THE QUALITY OF HEALTHCARE IN THE PRIMARY HEALTHCARE INSTITUTION Lina Juodzevičė Supervisor dr. Jurgita Vladičkienė Faculty of Public Health, Medical Academy, Lithuanian University of Health Sciences. Kaunas; 2020, 109 p. Aim of the study: To evaluate the attitudes of patients’ and doctors’ towards the quality of health care services in the primary health care institution. Objectives: 1. To evaluate patients’ attitudes towards the quality of health care services in the primary health care institution and to find out patients’ suggestions for quality improvements. 2. To analyse the opinion of family doctors’ working in the institution providing primary health care services about the quality of health care services provided by them and to find out doctor’s suggestions for quality improvements. 3. To perform a comparative analysis between the attitudes of patients’ and doctor’s. Methods: Object of investigation - the attitudes of patients’ and doctors’ to the public institution’s X PSPC primary health care services. 30 questionnaires were distributed to family doctors, 28 had been returned with the frequency of response of 93,3%. 450 questionnaires were distributed to patients, 320 had been returned with the frequency of response of 71%. Methods used: descriptive statistics, cross-data analysis, Spearman correlation, Median and Anova tests. Statistical data analysis and presentation of results: SPSS version 24.0 and MS Excel 2010. Results: Evaluation of doctors’ opinion on technical quality 3,89±0,40 scores, patients’ in 3,77±0,49. Evaluation of doctors’ opinions on functional quality 4,24±0,43 scores, patients’ in 3,93±0,54. Doctors’ attitudes towards the staff competence were evaluated in 4,35±0,49 scores, patients’ in 3,94±0,52. Doctor’s opinions on external effectiveness were evaluated in 4,41±0,44 scores, patients’ in 4,02±0,64. Doctors evaluated the functional quality statistically and significantly higher than the patients p=0,004, since p˂0,05. Doctors evaluated the competence of the staff statistically and significantly higher than the patients p˂0,001, since p˂0,05. Doctors evaluated the external effectiveness statistically and significantly higher than the patients p=0,002, since p˂0,05. Conclusions: 1. The patients opinion about the quality of health care services in the researched health center was rated positively. The highest score was given to the patients' opinion on external efficiency, the lowest - technical quality. 2. The opinion of doctors about the quality of health care services in the researched health center was rated positively. The doctors gave the highest score to the external effectiveness, the lowest to the technical quality. 3. Statistically significantly higher average scores were given by doctors than patients to functional quality, staff competence and external effectiveness. The opinion of doctors and patients on the external effectiveness of the institution was evaluated the highest and the opinion on technical quality was evaluated the lowest.