Pirminės sveikatos priežiūros centrų pacientų požiūris į išankstinę pacientų registracijos sistemą: vertinimas ir naudojimosi kliūtys
Cikanavičius, Šarūnas |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas: nustatyti pacientų, besilankančių pirminės sveikatos priežiūros centruose, požiūrį į išankstinę pacientų registracijos sistemą ir naudojimosi ja kliūtis. Darbo uždaviniai: 1. Nustatyti pacientų, besilankančių pirminės sveikatos priežiūros centruose, informuotumą apie išankstinę pacientų registracijos sistemą; 2. Nustatyti išankstinės pacientų registracijos sistemos vertinimą PSPC pacientų požiūriu; 3. Įvertinti pagrindines naudojimosi išankstine pacientų registracijos sistema kliūtis ir jų šalinimo galimybes. Tyrimo objektas: išankstinė pacientų registracijos sistema (IPRS) internetu sergu.lt. Tyrimo populiacija: 2015 m. vasario − kovo mėn. pas šeimos gydytojus, SPĮ, kuriose įdiegta išankstinė pacientų registracijos sistema (sergu.lt), atvykę pacientai. Tyrimo metodika: buvo atlikta pas šeimos gydytojus atvykusių pacientų anketinė apklausa. Į tyrimą įtrauktos 27 SPĮ, kuriose apklausti 602 pacientai, naudojant autoriaus sukurtą originalią anketą. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant statistinį programinį paketą SPSS 21.0. Tikrinant statistines hipotezes, pasirinktas 0,05 reikšmingumo lygmuo. Buvo laikoma, kad statistinė išvada statistiškai patikima, jei apskaičiuota klaidos tikimybė p tenkino sąlygą p≤0,05. Rezultatai: nustatyta, jog didžioji dalis pacientų (81,7 proc.) žinojo apie galimybę registruotis per sergu.lt svetainę. Didžioji dalis pacientų apie galimybę užsiregistruoti per sergu.lt svetainę, sužinojo internete. Apie registraciją pas gydytoją internetu dažniau žinojo moterys, 35 – 60 m. amžiaus, išsiskyrę, vedę / ištekėjusios, aukštesnį išsilavinimą turintys bei didesnėse gyvenvietėse gyvenantys. Nustatėme, kad penktadalis apklaustų pacientų (19,8 proc.), prieš atvykdami į gydymo įstaigą, registravosi per sergu.lt svetainę. Registravimasis per sergu.lt buvo susijęs su lytimi, išsilavinimu, gyvenviete ir pajamomis. Daugiau nei pusė, nors kartą naudojusių šią paslaugą, ją vertino teigiamai ir sakė, kad sistema pateisino jų poreikius. Pacientai teigė, kad registravimasis per sergu.lt svetainę yra greitesnis, patogesnis bei saugesnis būdas, lyginant su kitais registravimosi būdais. Pagrindinės nesinaudojimo sergu.lt svetaine priežastys buvo nežinojimas apie tokią galimybę, laiko taupymas, realių laisvų talonų ir talonų esančių sergu.lt svetainėje nesutapimas, nepasitikėjimas išankstine pacientų registracijos sistema. Didėjant pacientų amžiui, daugėjo ir kliūčių naudotis IPRS. Našliai, kaime gyvenantys, pensininkai ir mažesnes pajamas gaunantys pacientai susidūrė su daugiau kliūčių naudotis IPRS. Išvada. Didžioji dalis pacientų žinojo apie išankstinę pacientų registracijos sistemą ir penktadalis pacientų registravosi per sergu.lt. Pagrindinė nesinaudojimo IPRS paslauga buvo informuotumo ir pasitikėjimo sistema trūkumas. Pacientai naudojęsi registracijos internetu sistema, ją vertino teigiamai. Praktinės rekomendacijos. Informuotumo ir pacientų pasitikėjimo registracijos internetu sistema didinimas yra pagrindinis sveikatos priežiūros įstaigų uždavinys, siekiant padidinti naudojimąsi IPRS.
Aim of The study: determine patients’ attitude towards appointment reservation system and usage barriers of it in primary healthcare centers. Objectives: 1. To determine how well the patients are informed about appointment reservation system in primary healthcare centers; 2. To determine evaluation of appointment reservation system by PHCC patients; 3. To evaluate main barriers of using the appointment reservation system for patients and determine ways to remove them. Object of the study: online appointment reservation system for patients in the website www.sergu.lt. Scope of the study: Patients that have visited their family doctors in HCC using the appointment reservation system for patients (www.sergu.lt) during the period of February-March 2015. Methods: Patients visiting their family therapists were asked to complete a questionnaire-type survey. Research involves 27 HCC’s with 602 patients, who have filled the original survey made by the author of this paper. Statistic data analysis was processed by using statistic program packet SPSS 21.0. While testing statistical hypotheses 0,05 significance level was chosen. Statistical conclusion was considered significant if the probability of criterion p satisfied the condition p≤0,05. Results: It was determined that most of the patients (81,7%) knew about the possibility to register through the website www.sergu.lt. Most of them found out about this opportunity in the internet. Women were the ones who knew about this possibility. Women were 35 to 60 years of age, married, divorced, with higher education and living in bigger settlements. We have determined that one fifth of the patients (19,8%) had an online pre-registration in www.sergu.lt website before visiting the medical institution. Registration on www.sergu.lt was related to patient’s gender, size of the region they live in, and the income. More than a half of patients that used this service at least once gave it a positive evaluation and stated that the system satisfied their needs. Patients declared that registering via website www.sergu.lt is a faster, more convenient, and safer way in comparison to other registration methods. Main reasons of not using the www.sergu.lt website were: not knowing that it exists, trying to save time, inadequacies between real vouchers and the ones in www.sergu.lt website, not trusting the pre-registration system for the patients. The older the patient – the more barriers there is to use the PRSP. Widowers, living in villages, pensioners and people with low income – those are the patients that encounter lots of barriers in using the PRSP. Conclusion: Most of the patients knew about the pre-registration system for patients, while one fifth of them already registered via www.sergu.lt. Main reason for not using the system was lack of information about it and lack of trust in the system. However, the patients who used this system evaluated it positively. Practical recommendations: Healthcare institutions shall seek the increase in PRSP usage by informing the patients about the internet registration system and making sure they trust it.