LSMU slaugos studentų žinios apie hospitalines infekcijas ir jų prevenciją
Kučytė, Gertrūda |
Recenzentas / Reviewer |
Gertrūda Kučytė. LSMU slaugos studentų žinios apie hospitalines infekcijas ir jų prevenciją. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – asist. Jovita Demskytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2024; 43 p. Tyrimo tikslas: Nustatyti LSMU slaugos studentų žinias apie hospitalines infekcijas ir jų prevenciją. Tyrimo metodika: Tyrime dalyvavo 138 II – IV kurso slaugos programos studentai. Tyrimo instrumentas – anoniminė internetinė anketa. Duomenys išanalizuoti ir susisteminti, naudojant SPSS/W 29.0 bei MS Excel programas. Tyrimo rezultatai: Geriausios studentų žinios buvo apie HI apibrėžimą, HI sukėlėjus, dažniausius sukėlėjų patekimo kelius bei rankų higieną. Tuo tarpu prastesnes žinias studentai pademonstravo apie HI pasireiškimo laikotarpį, rizikos veiksnius bei jų mažinimą. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad didžioji dalis studentų (47,8 proc.) savo žinias apie hospitalines infekcijas ir jų prevenciją vertino vidutiniškai, tačiau buvo nustatyta, jog 76,1 proc. studentų žinios yra geros. Taip pat paaiškėjo, kad IV kurso studentai į visus tyrimo klausimus atsakė geriausiai, todėl jų žinios apie hospitalines infekcijas ir prevenciją yra vertinamos geriau nei likusiųjų kursų. Kiek daugiau nei pusę studentų (50,7 proc.) atsakė neteisingai į klausimą apie HI pasireiškimo laikotarpį, tai lėmė prastai įvertintas jų žinias. Didžioji dalis tiriamųjų žino, jog HI sukėlėjai plinta ligoninės aplinkoje ir gali patekti į paciento organizmą įvairių medicininių intervencijų metu. Nustatyta, kad neteisingai antsvorį kaip rizikos veiksnį renkasi didžioji dalis studentų (65,2 proc.). Bei didžioji dalis studentų įvardijo, kad turimas žinias įgavo universitete. Išvados:
- Nustatytos geros LSMU Slaugos fakulteto II – IV kurso žinios apie hospitalines infekcijas. Didžioji dalis studentų gerai žino tikslų hospitalinių infekcijų apibrėžimą, nustatyta, kad IV kurso studentai statistiškai reikšmingai geriau (p < 0,005) žino, lyginant su II kurso studentais. Tačiau studentai turi vidutiniškas žinias, kad grybai yra hospitalinių infekcijų sukėlėjai. Taip pat studentams trūksta žinių apie hospitalinių infekcijų pasireiškimo laiką.
- LSMU Slaugos fakulteto II – IV kurso studentai turi pakankamas žinias apie mikroorganizmų patekimo būdus, daugelio studentų žinios apie hospitalinių infekcijų plitimo kelius yra labai geros.
- LSMU Slaugos fakulteto II – IV kurso studentų žinios apie hospitalinių infekcijų prevenciją yra labai geros. Tačiau, studentai turi prastas žinias, jog antsvoris yra vienas iš rizikos veiksnių hospitalinei infekcijai atsirasti. Taip pat II ir III kurso studentai statistiškai reikšmingai daugiau žino (p < 0,005), kad maisto kokybės pagerinimas nėra prevencijos priemonė, lyginant su IV kurso studentais.
Gertrūda Kučytė. University nursing students' knowledge about hospital-acquired infections and their prevention. Bachelor‘s thesis. Supervisor – assist. Jovita Demskytė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2024; 43 p. Research aim: To determine the knowledge of LSMU nursing students about nosocomial infections and prevention. Research methodology: 138 2nd – 4th year nursing program students participated in the study. The research instrument – anonymous online questionnaire. The data were analysed and structured using SSPS/W 29.0 and MS excel. Research results: The best knowledge of the students was on the definition of HI, HI causative agents, common routes of transmission and hand hygiene. In contrast, students demonstrated the poorest knowledge about the time period of onset of HI, risk factors and how to reduce them. The survey found that the majority of students (47.8%) rated their knowledge of nosocomial infections and their prevention as average, but 76.1% of students were found to have good knowledge. It also showed that students in the fourth year of study answered all the questions best, and therefore their knowledge of nosocomial infections and prevention is rated higher than the rest of the courses. Just over half of the students (50.7%) answered incorrectly to the question on the time of onset of HI, which resulted in a poor assessment of their knowledge. The majority of the students are aware that HI agents are spread in the hospital environment and can enter the patient's body during various medical interventions. The majority of students (65.2%) were found to incorrectly select overweight as a risk factor. In addition, the majority of students reported that they had acquired their knowledge at university. Conclusion:
- Good knowledge of hospital – acquired infections among the 2nd – 4th year students of the Faculty of Nursing of LSMU was found. The majority of students have a good knowledge of the exact definition of nosocomial infections, with a statistically significant (p < 0.005) improvement in the knowledge of the fourth year students compared to the second year students. However, students have moderate knowledge that fungi are causative agents of nosocomial infections. Students also lack knowledge about the timing of hospital-acquired infections.
- Students of the 2nd – 4th year of the Faculty of Nursing at LSMU have sufficient knowledge about the routes of microorganism transmission, and many students have very good knowledge about the routes of transmission of nosocomial infections.
- The knowledge of the students of 2nd – 4th year of LSMU Faculty of Nursing about prevention of nosocomial infections is very good. However, students have poor knowledge that overweight is one of the risk factors for nosocomial infection. Also, students in the second and third year of study have a statistically significantly higher knowledge (p < 0.005) that improving food quality is not a preventive measure compared to students in the fourth year.