Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/244294
Mentoriaus paveikslas akušerijos studentų klinikinėje praktikoje
Type of publication
text::thesis::bachelor thesis
Title
Mentoriaus paveikslas akušerijos studentų klinikinėje praktikoje
Other Title
Picture of a Mentor in Midwifery Students’ Clinical Practice
Author
Klusaitė, Judita |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer |
Extent
66 p.
Thesis Defence Date
2024-06-14
Abstract (lt)
Judita Klusaitė. Mentoriaus paveikslas akušerijos studentų klinikinėje praktikoje. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – doc. dr. Alina Vaškelytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos klinika. Kaunas, 2024; 60 p. Darbo tikslas – atskleisti mentoriaus paveikslą akušerijos studentų klinikinėje praktikoje. Tyrimo klausimai:
- Kokios yra akušerių patirtys mentoriaujant studentams klinikinės praktikos metu?
- Kokios yra studentų patirtys dirbant su mentoriais klinikinės praktikos metu? Tyrimo metodika ir tiriamieji. Kokybinis tyrimas buvo atliktas nuo 2023 m. lapkričio mėnesio iki 2024 m. sausio mėnesio. Patogios tikslinės atrankos būdu tyrime dalyvavo 6 akušerės – mentorės, dirbančios LSMUL KK ir 6 LSMU akušerijos studijų programoje studijuojančios studentės. Kokybinis tyrimas atliktas naudojant pusiau struktūruotą giluminį interviu. Interviu buvo įrašomi diktofonu, surinkti duomenys iššifruoti, analizuoti ir koduoti. Interviu duomenų analizė buvo atlikta taikant kokybinę turinio analizę. Išskirtos temos ir potemės. Gautas LSMU Bioetikos centro pritarimas tyrimo vykdymui (2023-11-23 Nr. 2023-BEC2-355). Įžvalgos.
- Šio tyrimo metu atsiskleidė, kad studento norą sugrįžti pas tą patį mentorių lemia mentoriaus gebėjimas būti moderniu, turinčiu pakankamai žinių, prisitaikančiu prie pokyčių bei gebančiu išlikti kantriu. Tuo tarpu akušerės mentorės vertina patirties dalijimąsi kaip refleksijos formą praktikoje, studento patirties augimą su pasitikėjimu ir atsakomybe.
- Interviu dalyvavusios akušerės ir studentės mentoriaus – vedlio paveiksle pabrėžė glaudų dviejų žmonių santykį, kuriame svarbus abipusis bendravimas ir bendradarbiavimas, tarpusavio pagarba bei draugiškas santykis, kuriantis saugią mokymosi aplinką, kompetencijų ugdymui profesinėje srityje.
- Mentorius padeda spręsti studentų klinikinėje praktikoje, kylančius iššūkius, susijusius su abipusiai neefektyvia komunikacija, motyvacijos stoka, studento atsakomybės trūkumu, atsiradusiomis baimėmis, dėl ko klinikinės praktikos tampa pasyvios ir nepilnavertiškos.
Abstract (en)
Judita Klusaitė. Picture of a Mentor in Midwifery Students’ Clinical Practice. Bachelor‘s thesis. Supervisor – Dr. Alina Vaškelytė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2024; 60 p. The aim – to reveal mentor picture in midwifery students’ clinical practice. Research questions:
- What are midwives’ experiences of mentoring students in clinical practice?
- What are the experiences of students working with mentors during clinical practice? Methodology of the research. The qualitative study was performed from November 2023 till January 2024 using semi-structured in-depth interviews. There were interviewed six working mentor midwives, six obstetric students by convenient purposive sampling. The interviews were recorded on a dictaphone, the collected data were transcribed, analyzed, and coded. Content analysis was used to analyze the data. Themes and sub-themes were identified. Bioethics Center's approval for the investigation was received (2023.11.23 No. 2023-BEC2-355). Insights
- This study revealed that a student's willingness to return to the same mentor is determined by the mentor's ability to be modern, knowledgeable, adaptable and patient. In contrast, midwife mentors value experience sharing as a form of reflection in practice, growing in the student's experience with trust and responsibility.
- Midwives and students interviewed that mentor-guide figure emphasized the close relationship between the two people, in which mutual communication and cooperation, mutual respect and a friendly relationship are important in creating a safe learning environment for the development of professional competencies.
- The mentor helps to address the challenges in the student’s clinical practice related to mutually ineffective communication, lack of motivation, lack of responsibility of the student, and fears that lead to passive and inferior clinical practice.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)