Pirminės sveiktos priežiūros įstaigų darbuotojų motyvaciją skatinantys veiksniai vadovų požiūriu
Vladičkaitė, Giedrė |
Jurkuvienė, Ramunė |
Bagdonienė, Liudmila | |
Darbo tikslas. Ištirti darbuotojų motyvaciją skatinančius veiksnius pirmines sveikatos prieţiūros įstaigose vadovų poţiūriu Darbo uţdaviniai: 1. Ištirti Kauno miesto pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų vadovų poţiūrį į įvairias darbuotojų motyvaciją skatinančias priemones; 2. Įvertinti vadovų poţiūrio skirtumus į darbuotojų motyvaciją skatinančius veiksnius privačiose ir viešosiose pirmines sveikatos prieţiūros įstaigose; 3. Nustatyti pagrindinius motyvaciją skatinančius ir demotyvuojančius veiksnius pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų vadovų poţiūriu; 4. Sudaryti motyvavimo modelį. Tyrimo metodika. Tyrime buvo taikytas kiekybinio ir kokybinio tyrimo derinimas pagal dvifazį dizainą, kai po kokybinio tyrimo seka kiekybinis tyrimas. Kokybinio tyrimo interviu buvo paimta iš 6 Kauno miesto ir Kauno rajono pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų, apklausiant vadovaujamą darbą dirbantį asmenį. Kokybinio tyrimo įţvalgų pagrindu buvo sukonstruotos kiekybinio tyrimo hipotezės ir anketa. Kiekybiniame tyrime 84 pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų vadovai arba asmenys uţimantys vadovaujantys įstaigoje dirbantiems darbuotojams (vadovai, slaugos administratorės, personalo vadovai, pavaduotojai slaugai bei medicinai), Kauno mieste ir Kauno rajone 2010 m. Statistinė duomenų analizė atlikta SPSS 17.0 duomenų analizės paketu. grafiniam tyrimo rezultatų vaizdavimui naudota Excel 2010 programa. Apklausos metu buvo siekiama ištirti darbuotojų motyvaciją skatinančius veiksnius pirmines sveikatos prieţiūros įstaigose vadovų poţiūriu. Rezultatai. Pasitvirtino išsikelta hipotezė, kad Kauno miesto pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų vadovų poţiūriu efektyvios darbuotojų motyvaciją skatinančios priemonės yra ne tik materialinės, bet ir nematerialinės: asmeniška padėka uţ gerai atliktą darbą (X2=23,214, p=0,000), vieša padėka uţ gerai atliktą darbą (X2=43,357, p=0,000), dovanos darbuotojams bei jų šeimos nariams (X2=12,071, p=0,000). Privačiose pirminės sveikatos prieţiūros įstaigose darbuotojams suteikiama daugiau laisvės darbo metu 80,3 proc., (X2=21,739,p=0,000), vertinami darbuotojų pasiūlymai 75,5 proc. (X2=6,347, p=0,012) ir daugiau įsiklausoma į darbuotojų lūkesčius 73,8 proc., (X2=6,780, p=0,009) negu viešosiose įstaigose. Demotyvuojantys veiksniai pirminės sveikatos prieţiūros įstaigų vadovų poţiūriu yra baimė, kontrolė (X2=13,762, p=0,000), nuolatinė kritika ir bausmės (X2=15,429, p=0,000). Išvados. 1. Kokybinio tyrimo metodu atsiskleidė, kad motyvacijos skatinimą pirminės sveikatos prieţiūros įstaigoje vadovai mato per materialias ir nematerialias motyvavimo priemonėmis. . Nematerialines motyvacijos skatinimo priemones vadovai pripaţįsta kaip efektyvias ir labai efektyvias daţniau negu neefektyvias. 2. Privačiose pirminės sveikatos prieţiūros įstaigose darbuotojai daţniau naudoja nematerialinius skatinimo veiksnius negu viešosiose. 3. Pagrindiniai motyvaciją skatinantys veiksniai vadovų poţiūriu yra padėka uţ gerai atliktą darbą, dovanos, priedai prie atlyginimo, laisvės rodyti iniciatyvą ir priimti sprendimus darbe suteikimas, darbuotojo įtraukimas sprendţiant darbinius klausimus. Vadovai atpaţįsta ir demotyvuojančius veiksnius įtakojančius darbuotojų motyvaciją (per didelis darbo krūvis 79,8 proc., kritika ir bausmės 71,4 proc., priimant sprendimus neįsiklausoma į darbuotojo nuomonę 67,9 proc.). 4. Remiantis atlikta mokslinės literatūros analize ir tyrimais sudarytas pirminės sveikatos prieţiūros įstaigos darbuotojų motyvaciją skatinantis motyvavimo modelis.
Aim: To investigate the motivation of the factors of primary health care managers approach. Objects: 1. To investigate the Kaunas city primary health care approach to management of the various measures to encourage motivation; 2. To evaluate the attitude of the differences in the factors motivating employees in privateand and public primary health care facilities; 3. Identify the main motivating factors demotyvuojančius and primary health care managersapproach; 4. Create a model of motivation. Methods: The paper has been combined qualitative and quantitative research methodology. Interviews were collected from six of Kaunas city and Kaunas district primary health care facilities, interviews with the work of a leading person employed. The study included 84 primary health care managers, or persons holding managerial office workers (managers, nursing administrators, personnel managers, deputies and medical care), Kaunas city and Kaunas district in 2010 The statistical analysis was performed using SPSS 17.0 data analysis package. graphic depiction of the test results used Excel 2010 program. The survey was to investigate the motivation of the factors of primary health care management approach Results: Has proved the hypothesis set in the city of Kaunas primary health care managers approach of effective measures to promote employees'motivation is not only material but also non-pecuniary: a personal thanks for a job well done (X2 = 23.214, p = 0.000), a public thanks for a job well done (X2 = 43.357, p = 0.000), gifts to employees and their families (X2 = 12.071, p = 0.000). Private primary health care workers be given more freedom to work at 80.3 percent., (X2 = 21.739, p = 0.000) and measured 75.5 per cent of staff proposals. (X2 = 6.347, P = 0.012) and more staff to hear expectations 73.8 percent., (X2 = 6.780, P = 0.009) than in public institutions. Demotyvuojantys factors in primary health care managers approach of fear, control (X2 = 13.762, p = 0.000), constant criticism and punishment (X2 = 15.429, p = 0.000). 5 Conclusions: 1. Qualitative research methods revealed that the motivations for the promotion of primary health care executives see a tangible and intangible motivation. . Immaterial motivation incentives for managers to recognize the very efficient and effective than frequently ineffective. 2. Private primary health care workers often used to promote intangible factors than in public. 3. The main motivation driving factors of the attitude of gratitude for a job well done, gifts, in addition to salary, the freedom to display initiative and make decisions in a job or the employee's involvement in addressing operational issues. Leaders recognize the factors affecting demotyvuojančius and motivation (too high 79.8 percent of the workload, criticism and punishment 71. percent. in deciding not to hear the opinion of 67.9 percent of the employee.). 4. Based on the performed scientific literature and studies on a primary health care workers' motivation to promote the model motivation.