Veiksnių, turinčių įtakos sėkmingai komunikacijai tarp veterinarijos gydytojo ir paciento šeimininko, analizė
Marcinkevičiūtė, Agnė |
Recenzentas / Reviewer | |
Svaldenienė, Eglė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Gyvūnams užimant vis didesnį vaidmenį žmonių gyvenimuose, efektyvi komunikacija tarp veterinarijos gydytojo ir paciento šeimininko tampa svarbiu veterinarijos gydytojo įgūdžiu. Šio tyrimo tikslas buvo išanalizuoti, kokie veiksniai dažniausiai turi įtakos sėkmingai komunikacijai tarp veterinarijos gydytojo ir paciento šeimininko. Tyrimui atlikti buvo naudojamas darbo autorės sukurtas klausimynas, skirtas Lietuvoje praktikuojantiems veterinarijos gydytojams. Apklausa buvo paskelbta internetinėje erdvėje. Surinktos 154 užpildytos anoniminės anketos. Gauti rezultatai analizuoti „Microsoft Excel 2016“ ir „IBM SPSS Statistics“ 28.0.1.1 versija. Tyrime dalyvavę 46,10 proc. praktikuojančių veterinarijos gydytojų su neefektyviai bendraujančiais klientais susiduria iki penkių kartų per dieną. Nustatyta, kad veterinarijos darbo sritis turi įtakos susidūrimo dažniui su neefektyviai bendraujančiais klientais per dieną (p<0,05). Efektyviai komunikacijai su paciento šeimininkais veterinarijos gydytojams labiausiai trukdo agresyvaus tipo (65,58 proc.) bei meluojantys (67,53 proc.) klientai. Sėkmingai komunikacijai su klientais padeda geri veterinarijos gydytojo (96,10 proc.) ir geri kliento (90,26 proc.) komunikacijos įgūdžiai. Papildomomis komunikacijos įgūdžių ugdymo priemonėmis naudojasi 92,21 proc. tyrime dalyvavusių veterinarijos gydytojų. Daugiausia veterinarijos gydytojų komunikacijos mokosi iš savo kolegų (88,31 proc.).
As animals play an increasingly important role in people's lives, effective communication between the veterinarian and the patient's owner is becoming an important skill for veterinarians. The aim of this study was to analyse which factors are most likely to influence successful communication between veterinarian and patient’s owner. A questionnaire designed by the author for veterinarians practicing in Lithuania was used to conduct the study. The questionnaire was published on the Internet. 154 completed anonymous questionnaires were collected. The results were analysed in Microsoft Excel 2016 and IBM SPSS Statistics version 28.0.1.1. Of the practising veterinarians who took part in the survey, 46.10% encounter ineffective communication with clients up to five times a day. The field of veterinary practice was found to have an influence on the frequency of encounters with ineffective clients per day (p<0.05). The most important obstacles for veterinarians in effective communication with the patient's owners are aggressive (65.58%) and lying (67.53%) clients. Effective communication skills of the veterinarian (96.10%) and good communication skills of the client (90.26%) contribute to successful communication with clients. Additional communication skills training is used by 92.21% of the veterinarians in the study. Most veterinarians learn communication from their colleagues (88.31%).