Paciento kelio žemėlapio sudarymas X stacionarinės sveikatos priežiūros įstaigoje, remiantis Lean didžiosiomis nuostolių rūšimis
Bagdonaitė, Monika |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Vitkus, Linas | Komisijos narys / Committee Member |
Kibiša, Paulius | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Išanalizuoti paciento kelio žemėlapį X stacionarinės sveikatos priežiūros įstaigoje, remiantis Lean sistemos didžiosiomis nuostolių rūšimis. Uždaviniai. 1. Sudaryti paciento kelio žemėlapį X stacionarinės sveikatos priežiūros įstaigoje; 2. Nustatyti stacionarinės sveikatos priežiūros įstaigoje esančias didžiąsias nuostolių rūšis, remiantis Lean sistema; 3. Išsiaiškinti sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų požiūrį į nustatytas nuostolių rūšis ir galimus jų sprendimo būdus. Tyrimo metodai. Tyrimui atlikti pasirinktas kokybinis tyrimo metodas – atliktas stebėjimas. Naudotas autorės sudarytas stebėjimo protokolas. Tai pat taikytas ir kiekybinis tyrimo metodas – vienmomentinė anoniminė anketinė apklausa bei aprašomoji statistika. Tiriamieji – X stacionarinės sveikatos priežiūros įstaigos neurologijos, dienos chirurgijos, planinio priėmimo-registratūros skyrių darbuotojai, taip pat į neurologijos bei dienos chirurgijos skyrius stacionarizuojami pacientai. Tyrimo rezultatai. Atlikus tyrimą, sudaryti neurologijos bei dienos chirurgijos skyrių planinių pacientų kelio žemėlapiai. Juose išskirti atskiri kelio etapai. Nustatyta, kad juose vyrauja šešios iš aštuonių, Lean sistemoje nurodomų nuostolių rūšių. Taip pat nustatyta, kad dauguma apklaustų darbuotojų sutiko su teiginiais, jog savo darbe susiduria su per dideliu biurokratizmu, perprodukcijos, prastovų, defektų, atsargų bei transportavimo nuostolių rūšimis. Šios dažniausiai sutinkamos nuostolių rūšys taip pat buvo įvardijamos ir kaip labiausiai mažinančios darbo efektyvumą Išvados. 1. Neurologijos ir dienos chirurgijos planinių pacientų žemėlapį sudaro keturi etapai. Neurologijos skyriuje: paciento atvykimas į priėmimo skyrių, priėmimas-registracija, kelias iki skyriaus, priėmimas, registracija skyriuje. Dienos chirurgijos skyriuje: paciento atvykimas į skyrių, priėmimas-registracija, paruošimas-kelias iki palatos, kelias iki operacinės. Kiekviename iš etapų su pacientu dirba atitinkami sveikatos priežiūros specialistai. 2. Stacionarinėje X sveikatos priežiūros įstaigoje, remiantis Lean sistema, nustatytos šešios iš aštuonių didžiųjų nuostolių rūšių. Tai 3 defektas, prastovos, perprodukcija, transportavimas, judėjimas, ir žinios. 3. Sveikatos priežiūros specialistų nuomone darbe jie susiduria su per dideliu biurokratizmu, perprodukcija, prastovomis, defektais, atsargų bei transportavimo nuostolių rūšimis. Labiausiai jų darbo efektyvumą veikia per didelis biurokratizmas, perprodukcija bei prastovos, o labiausiai nuostolius mažintų darbo aplinkos gerinimas, darbo priemonių atnaujinimas. Raktiniai žodžiai: paciento kelio žemėlapis, Lean sistema, nuostolių rūšys.
Aim of the study. To analyze the patient journey map in the X healthcare institution based on the wastes of the LEAN system. Objectives. 1. Create a patient journey map in the X healthcare institution. 2. Identify the wastes in the health care institution based on the Lean system. 3. To find out the attitudes of the staff in the X healthcare institution, about the wastes and possible solutions to prevent it. Methods. Type of research-qualitative research, observation protocol and a questionnaire survey. Subjects: patients admitted to X health care units, receptionists, support staff, ward doctors, nurses. Results. A qualitative research method was chosen to conduct the study – the observation was carried out. The observation protocol drawn up by the author was used. A quantitative research method was also used – a single-dimensional anonymous questionnaire survey. Subjects – employees of the neurology, day surgery, scheduled admission-reception departments of X inpatient health care, as well as patient‟s inpatient to the departments of neurology and day surgery. Descriptive statistics were used. Conclusions. 1. The map of patients in neurology and day surgery consists of four stages. Neurology: the patient's arrival in the admissions department, admission-registration, the path to the department, admission, registration in the intended department. Day surgery: the patient's arrival in the department, reception-registration, preparation-path to the ward, the path to the operating room. At each of the stages, appropriate healthcare professionals work with the patient. 2. In inpatient health care facility X, six of the eight wastes have been identified based on the Lean system. This is a defect, downtime, overproduction, transportation, movement and knowledge. 3. In the opinion of the respondents, at work they face excessive bureaucracy, overproduction, downtime, defects, wastes in supplies and transportation. Most of all, the efficiency of their work is influenced by excessive bureaucracy, overproduction and downtime, and the best way to reduce losses is the improvement of the working environment and the renewal of work equipment. Keywords: Patient Journey Map, Lean system, wastes.