„All-on-4“ sistemos su polieterio-eterio ketono prisukamu protezu funkcinės biomechaninės apkrovos analizė. Baigtinių elementų metodas
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir tyrimo tikslas: Bedančių žandikaulių reabilitavimas „All-on-4“ metodu dažnai leidžia išvengti kaulo rekonstrukcijos procedūrų. Elastinės medžiagos protezo konstrukcijoje pasižymi geresne kramtymo metu susidarančių apkrovų amortizacija nei įprasti metalų lydiniai. Tyrimo tikslas – ištirti „All-on-4“ sistemos su PEEK prisukamu dantų protezu vidinius įtempius, esant skirtingiems priekinių implantų išdėstymams ir protezo konsolės ilgio scenarijams 3-D baigtinių elementų metodu. Medžiaga ir metodai: Implanto-kaulo (I-K) srityje ir fiksacinių varžtelių (FV) įtempiai identifikuoti „Solidwork Student Edition 2018“ programa 3-D sistemose: galiniai implantai 34-44, priekiniai implantai skirtingose 31-41 (I), 32-42 (II), 33-43 (III) dantų srityse, pridėtinė 100 N apkrova 35, 36, 37 dantų srityse protezo konsolėje. Skaičiavimai atlikti dviejų dydžių baigtinių elementų tinkleliu, statistikai naudota - „SPSS 1.0.0.1327“. Rezultatai: Reikšminga protezo konsolės ilgio įtaka pastebėta - I-K, FV srityse; atstumas tarp priekinių-galinių implantų darė reikšmingą įtaką tik FV srityje. I-oje ir II-oje sistemoje reikšmingai didesni įtempiai abiejose tirtose srityse susidarė ties apkrovos pusės implantų ir fiksacinių varžtelių poromis, tačiau I-K srityje didžiausi įtempiai susidarė ties galiniu apkrovos pusės implantu, lyginant su priešingoje apkrovai pusės implantais, o FV srityje įtempiai buvo reikšmingai didesni priekiniame apkrovos pusės varžtelyje, lyginant su bet kuriuo priešingos apkrovai pusės varžteliu. III-joje sistemoje nerasta jokių reikšmingų skirtumų tarp skirtingų žandikaulio pusių I-K ir FV srityse susidarančiais įtempiais. Išvados: „All-on-4“ – PEEK dantų protezo sistemos komponentuose stresas pasiskirsto nevienodai. Mažiausi įtempiai ties I-K ir FV funkcijos metu susidaro esant didžiausiam atstumui tarp priekinių-galinių implantų ir trumpiausiai konsolei. Didesnę įtaką įtempiams I-K srityje daro protezo konsolės ilginimas, o FV srityje – atstumas tarp priekinių-galinių implantų.
Relevance and aim of the study: All-on-4 is a relevant strategy for the rehabilitation of the edentulous jaws, often allowing to avoid additional bone reconstruction. Elastic materials used for dental prosthesis absorbs occlusal forces better than conventional metallic ones. The aim of this study - to analyze the biomechanical effect of the different antero-posterior implant spread and cantilever length in the All-on-4 system with PEEK fixed full-arch prosthesis using 3D finite element analysis. Material and methods: Implant-bone interface (I-B) and fixation screws (FS) stresses were identified using Solidworks Student Edition 2018 in the 3D cases with anterior: 31-41 (I), 32-42 (II), 33-43 (III) and posterior 34-44 implants. 100 N force was applied to the teeth 35, 36, 37 at cantilever. Two different mesh densities were used for simulation. SPSS 1.0.0.1327 was used for statistical analysis. Results: Cantilever length significantly affected stresses in both I-B and FS sites; antero-posterior implant spread significantly affected only FS site. The force-side pair of implants and FS encountered significantly more stress in systems I and II, however, greater stresses were noticed around posterior implant of the pair, although, at the anterior FS of the pair. No significant stress differences were observed between the implants nor FS of each side of the jaw of system III. Conclusion: Stresses did not uniformly spread in different components of the systems. Largest antero-posterior spread and shortest cantilever causes less stress during function. Stresses were influenced more by cantilever length in I-B site, but by antero-posterior implant spread in FS site.