Socialinių tinklų dalyvių požiūris į burnos priežiūros priemonių pasirinkimą ir asmeninę burnos higieną
Pultarackaitė, Paulina |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas darbo tikslas: asmeninė burnos higiena ir priemonių pasirinkimas yra aktuali ir dažnai aptariama tema, tačiau dantų ėduonies išplitimas yra vienas didžiausių iš visų ligų. Vis daugiau šiuolaikinių žmonių didelę savo gyvenimo dalį praleidžia socialiniuose tinkluose, todėl nenuostabu, kad socialiniai tinklai daro įtaką gyvenimui, požiūriui apie burnos sveikatą ir net gali padėti formuoti higienos įpročius. Tyrimo tikslas - įvertinti socialiniuose tinkluose dalyvaujančių asmenų požiūrį ir žinias apie burnos priežiūros priemones ir asmeninę burnos higieną. Medžiaga ir metodai: gavus LSMU Bioetikos centro pritarimą (Nr. BEC-OF-09), „Facebook“ socialiniame tinkle buvo išplatinta anoniminė apklausa, sudaryta iš 20 klausimų. Tyrime dalyvavo įvairaus amžiaus grupių 257 asmenys. Duomenų analizei naudotas IBM SPSS Statistics 23, programinis paketas, Office Excel 2010. Duomenys laikyti statistiškai reikšmingais, kai jų patikimumo lygmuo p≤0,05. Rezultatai: 73,2% socialinių tinklų dalyvių dantis valosi 2 kartus per dieną. Fluoro sudėtyje turinčią dantų pastą naudoja vos 49,4% apklaustųjų ir tik 37,1% sutinka su teiginiu, kad fluoras yra neatsiejamas nuo burnos priežiūros priemonių. 20,2% socialinių tinklų dalyvių sutiko su teiginiu, kad naktinis maitinimas vaikams turintiems dantų yra žalingas ir tik 32,3% žino terminą „buteliuko ėduonis“. 28% apklaustųjų nepasitiki socialiniuose tinkluose skleidžiama informacija apie burnos sveikatą ir tik 10,9% patys dalijasi savo nuomone socialiniuose tinkluose. Išvados: respondentai turi geras žinias apie asmeninę burnos higieną ir tik nedidelė dalis iš jų turi pakankamas žinias apie vaikų burnos sveikatą. Socialiniai tinklai prie žinių plėtimo ir požiūrio formavimosi prisideda neženkliai.
The relevance of the problem and the purpose of the study: Personal oral hygiene and choise of oral care products is relevent and often discussed topic because even when we talk about it, the spread of tooth decay is one of the biggest of all diseases. It is possible to stop the spread of this disease by teaching and providing information on the etiology, risk factors and prevention of caries. More and more modern people spend much of their time on social networks, so it’s no surprise that social networks have an impact on their lifes, attitudes toward oral health, and can even help to form hygiene habits. The aim of the study - to evaluate the attitudes and knowledge about oral care products and personal oral hygiene of persons participating in social networks. Materials and methods: Upon receiving consent of the Lithuanian University of Health Sciences Bioethical Center (No. BEC-OF-09), anonymous questionnaire containing 20 questions was used to complete this study. 257 participants of social network „Facebook“ participated in this study. IBM SPSS Statistics 23 software package and Office Excel 2010 was used for data analysis. The results were considered statistically significant at p≤0.05. Results: 73.2% of social network participants brush their teeth twice a day. Only 49.4% of respondents use fluoride-containing toothpaste and only 37.1% agree with the statement that fluoride is an inseparable part of oral care products. 20.2% of social networks participants agreed with the statement that night feeding for children with teeth is harmful and only 32.3% are aware of the term "bottle decay". 28% of respondents do not trust the information disseminated on social networks about oral health and only 10.9% share their opinion on social networks. Conclusions: Participants of social networks have a good knowledge of personal oral hygiene and only small part of them have a sufficient knowledge of children‘s oral hygiene. It is important that social networks do not significantly influence these knowledge so far.